Q & A


Wanneer is een doorlopende reisverzekering handig?

Indien je twee weken of meer per jaar op reis gaat, is een doorlopende reisverzekering al voordeliger. Wij maken graag een offerte!


Zit jouw vraag er niet bij?

Zit jouw vraag er niet bij? Stuur ons dan een e-mail of bel ons gewoon even op en wij geven je direct antwoord!


Hoe geef ik een autowijziging voor?

Een autowijziging kun je zowel telefonisch als schriftelijk (per e-mail) aan ons doorgeven. Wat jouw voorkeur heeft. Hierbij is van belang dat je het kenteken, de meldcode (laatste vier cijfers van het chassisnummer), de datum van ingang en dekkingsvorm doorgeeft. Cataloguswaarde inclusief accessoires ook graag vermelden bij WA volledig casco.

 


Hoe krijg ik een offerte voor een reisverzekering?

Geef ons - telefonisch of per mail - door hoe lang je op vakantie gaat, wanneer je vertrekt en wanneer je terug komt. Met hoeveel personen je gaat en wat je gedekt wilt hebben. Dan regelen wij de rest.


Hoe krijg ik voorlopige dekking?

Weidema Assurantiën heeft de bevoegdheid om voorlopige dekking af te geven. Van belang is dat je samen met Maurice afspreekt wat er in voorlopige dekking genomen moet worden en dat alle gegevens correct zijn door gegeven.


Hoe lang nadat ik heb geboekt, kan ik een annuleringsverzekering afsluiten?

Je kunt over het algemeen tot en met zeven dagen na het boeken van jouw reis, een annuleringsverzekering afsluiten. Later kan nog wel maar dan zijn bepaalde zaken uitgesloten. Voor precieze details en mogelijkheden kun je beter even contact met ons opnemen.


Ik ga verhuizen en nu?

Jouw verhuizing kun je zowel schriftelijk als telefonisch aan ons doorgeven. Schriftelijk verdient de voorkeur omdat dat foutjes kan voorkomen maar is niet verplicht.


Wat te doen bij betalingsachterstand?

Een betalingsachterstand kan natuurlijk altijd voorkomen, hoe vervelend ook. Bedenk je wel dat als er een achterstand in betaling is er geen dekking is in geval van schade. In geval van een autoverzekering kan de verzekeraar je auto zelfs afmelden. Met als gevolg een dikke boete van het RDW. Neem daarom altijd contact met ons op, wij kijken samen met je naar een oplossing!

 


Hoe zit het met voorlopige dekking van een autoverzekering?

Vanaf het moment dat je aan ons doorgeeft wanneer je met je (nieuwe) auto weg rijdt, heb je voorlopige dekking; althans in de meeste gevallen. Uitzonderingen zijn er altijd, denk hierbij aan eerder geweigerde verzekeringen of een wel erg exclusieve auto met alarmeisen.


Hoe geef ik andere wijzigingen door?

Andere wijzigingen kun je altijd schriftelijk of telefonisch doorgeven. Wel kan het zo zijn dat wij je in bepaalde situaties om een schriftelijke bevestiging vragen. Wij zullen dit uiteraard altijd aan terug koppelen!


Wat te doen bij betalingsachterstand?

Een betalingsachterstand kan natuurlijk altijd voorkomen, hoe vervelend ook. Bedenkt u zich wel dat als er een achterstand in betaling is er geen dekking is in geval van schade. Neemt u daarom altijd contact met ons op, wij kijken samen met u naar een oplossing!