Verwachting vs realiteit.....

Het hele leven bestaat voor sommigen uit een aaneenschakeling van teleurstellingen. Tot ze op een punt gekomen zijn dat ze verbitterd uitroepen dat altijd alles aan iedereen ligt....de oorzaak zoeken ze in ieder geval buiten zichzelf.

 

Verwachtingen....

Waarschijnlijk is een (grote) oorzaak dat de verwachtingen die ze hebben buiten de daadwerkelijke realiteit ligt. Als jij bijvoorbeeld verwacht dat een verzekering in geval van schade nieuwwaarde uitkeert, terwijl in de voorwaarden aangegeven staat dat er op basis van dagwaarde wordt uitgekeerd, dan is er een verschil tussen de verwachting en de realiteit waardoor een teleurstelling een feit is. Zelden gebeurt het andersom dat men eigenlijk niks verwacht maar wel de hoofdprijs ontvangt. Dan is er ook sprake van een discrepantie tussen verwachting en realiteit maar wel een positieve, het zogenaamde wowwww effect.

 

Realiteit

Hoe vaak hoor je niet dat men aan de borreltafel aangeeft dat men al jaren premie betaalt met daarbij de opmerking: en dan heb ik een keer wat en dan betalen ze niet! We zijn het er wel over eens dat het inlevingsvermogen van de meeste verzekeraars beneden maat is maar aan de andere kant: ze zijn bedrijven en staan niet bekent om hun filantropische instelling. Dat is dan (helaas) de harde realiteit.

 

Verwachtingen managen

Behalve dat wij onze stinkende best voor onze klanten doen en ze tot op het bot proberen te verwennen, dienen wij dus ook de verwachtingen van onze klanten te managen. En dat is niet altijd makkelijk. We proberen daar waar we kunnen oplossingen voor onze klanten te bedenken maar zijn natuurlijk wel gebonden aan dezelfde realiteit waaraan onze klanten gebonden zijn. Dus .....je verzekert je via ons voor bepaalde zaken maar het is niet de bedoeling dat je er beter van wordt. In de zin van : mijn jas is uit het jaar nul en hooguit een tientje waard maar ik heb schade dus moet de verzekeraar gewoon tweehonderd EURO dokken. Helaas.....dat staat voorgeschreven in ....(je raadt het al) de kleine lettertjes en werkt het niet zo. We zullen natuurlijk proberen jouw beschadigde jas uit het jaar 2015, waar je geen bonnetje van hebt zo goed mogelijk uitbetaald te krijgen en dat doen we dan ook met veel plezier....maarrrr verwacht geen wonderen....we zijn maar gewone mensen ;)

 

Wow effect

Dus wat we vanaf nu met onze klanten gaan doen is van tevoren aangeven dat schade niet gedekt is. We geven aan dat onze klanten weliswaar premie betalen maar daar staat (vanuit de verzekeraar) niets tegenover. En als er dan schade is en de verzekeraar betaalt wel het volle pond dan hebben we het WOW effect, dan zijn onze klanten extreem blij ;) ....natuurlijk werkt het niet zo maar deze blog is er wel voor bedoeld om er eens de aandacht op te richten dat je van tevoren wel goed moet beseffen wat je verzekert zodat je in geval van schadeafwikkeling blij bent in plaats van teleurgesteld. Dat je veeeeeel meer schade-uitkering ontvangt dan je had verwacht.....en wij? Wij helpen je heeeel graag om jouw inmiddels lage verwachtingen met een gigantische realiteit te bewerkstelligen....toch nog een wow effect ;)