Skoda mobiliteitsservice 0 - Europeesche Verzekeringen 1

Is het jou ook opgevallen? Allerlei posts van mensen die onderweg strandden omdat camper of auto er plots mee op hielden? Of was dat alleen op onze tijdlijn te zien? Auto's die gerepatrieerd moesten worden, mensen die gestrand waren ergens in la Douce France, wat een ellende en wat hadden we het met ze te doen.

En toen ineens, ineens op een warme maandagmiddag in Spanje op een van onze laatste vakantiedagen, was daar ineens de PING. Ik keek op vanaf mijn telefoon en keek lief aan. Hoorde ik het nou goed? Hoorde ik bij onze toch niet zo oude bolide een PING? Wat was dat, vroeg ik....mijn ogen vragend op mijn chauffeur gericht.... Het bleek een PING van onze auto te zijn, er ging een lichtje branden en als enorme autokenner zocht ik het op in het boekje. Conclusie: koelvloeistof. We zetten de auto aan de kant van de weg en controleerden de stand. Die was inderdaad wel wat laag, we reden voorzichtig terug naar ons vakantiehuis.

 

Het voelde toch niet zo goed, zo'n PING gevolgd door zo'n rood lampje. Wij (nou ja Maurice dus) een reparateur van ons in Nederland gebeld of het kwaad kon en wat te doen. Conclusie: nat houden die auto. Dus wij flessen gevuld met water, deze deels in de auto gegoten en deels in de achterbak gelegd als reserve en toen contact opgenomen met de Skoda mobiliteitsservice. Maurice legde de situatie uit en vroeg om raad/ naar de dichtstbijzijnde SKODA dealer. En daar, ja daar begon de achterstand voor de SKODA mobiliteitsservice. Want doorsturen naar dealers deden ze wel maar dat was dan ook alles wat ze deden. Verbaasd reageerde Maurice dat ze toch ook opvang, repatriëring, extra verblijfskosten regelden?! Het antwoord: "nee alleen het verwijzen naar dealers, meneer".

 

Wij ons beperkte internet geopend, opgezocht wat er nou toch wel onder de vergoeding van SKODA mobiliteitsservice viel. En verrek: bleken we toch gelijk te hebben. Wij weer contact opgenomen met SKODA mobiliteitsservice: "euhh inderdaad meneer u heeft gelijk". Had ik al genoemd dat we aan het einde van onze vakantie zaten? Lees: onze laatste dag? En dat de auto inmiddels wel heel veel waterflessen nodig had? En dat we geen onderdak meer hadden? Nee? Had ik dat nog niet vermeld? Nou, dat was dus het geval. Daarom waren we toch wel blij dat het wel onder de fantastische dekking viel van de SKODA mobiliteitsservice. Niet veel later echter kreeg Maurice een telefoontje van de SKODA mobiliteitsservice met de mededeling dat alle dekking vervallen was, Maurice was zelf naar de dealer gereden. Daar stonden we dan in Spanje. Auto kapoet, bagger hulp van de service die geen service bleek te zijn. SKODA mobiliteitsservice 0!


Gelukkig was daar: Europeesche verzekeringen. Wat waren ze vriendelijk, wat hebben ze veel voor ons na gebeld en wat zijn we goed geholpen. Europeesche verzekeringen controleerde op voorhand de dekking (zoals het hoort), werkten samen met onze autoverzekeraar Klaverblad en verwees ons naar een garage die WEL tijd had om onze auto te maken. En zo kwam het dat we twee dagen later in onze gemaakte auto onderweg naar huis reden mede dankzij Europeesche verzekeringen.


Dus Europeesche verzekeringen 1 - SKODA mobiliteitsservice 0